skip link
דלג על התפריט

שיעור 4 | הכלים להכנת סבונים

ההשקעה בכלים טובים היא משתלמת, חד פעמית ותשרת אתכם ואתכן להכנת סבונים רבים.
את רוב הכלים תוכלו לקחת מהמטבח הביתי שלכם או לרכוש כלים חדשים בחנויות של כלי בית.

שימי לב שברגע שהשתמשת בכלים להכנת סבון, את לא יכולה להשתמש בהם לבישול מזון.

חובה להקפיד להשתמש בכלים לסבונים אך ורק להכנת הסבונים. אסור להשתמש בכלים הללו גם להכנת מזון, בעיקר אם החומר ממנו עשויים הכלים הם פלסטיק או סיליקון הסופחים לתוכם חומרים שונים.

אני רוצה להראות לך את כל הכלים שאת צריכה, את רוב הכלים כנראה כבר יהיו לך בבית וחלקם תצטרכי לרכוש במיוחד.

אני אמשיך לעדכן את הרשימה וההמלצות פה באתר ואשמח לקבל את ההתייחסות שלך  😊

משקל דיגיטלי

את החומרים להכנת הסבון, צריך לשקול באמצעות משקל דיגיטלי מדויק, שייתן לנו משקל ברמת דיוק של גרמים.  כדאי שיהיה לך משקל מטבח, כדי לשקול את כמויות החומרים למתכון, בזמן השקילה שימי לב לעבוד על משטח עבודה ישר כדי לקבל את המשקל המדויק.

כלי ערבוב – כפות, מריות ומטרפה

צריכות להיות עשוית מסיליקון, פלסטיק קשה או נירוסטה. למרות שערבוב עם כפית עץ גדולה נשמע כמו רעיון רומנטי, יש להימנע מעץ מאחר והוא מתפצל במשך הזמן כאשר הוא נחשף לסודה קאוסטית. את לא רוצה שבבי עץ בסבון!

מרית

מרית פשוטה מסיליקון תעשה את העבודה. מרית זהו כלי שנוח מאוד לעבוד איתו. מוטב שיהיו כמה מהן. כך תוכלי להשתמש בו כדי לגרד את בלילת הסבון מהקערה שלה.

מטרפה

חיונית לערבוב ידני והקצפה של כלל החומרים יחד. אפילו עדיף לקנות יותר מאחת, אם את מכינה סבון עם יותר מצבע אחד.

בלנדר מוט

השימוש בבלנדר מוט נועד כדי למזג את הסבון עם המים והסודה. אמנם זה לא הכרחי, אבל זה עוזר לקצר את זמן הערבוב עד להגעה לאיחוד מלא של השמן והמים. רצוי להשתמש בסוג כזה שניתן לנתק מהבסיס כדי להקל על פעולת הניקוי. רצוי להשתמש בבלנדר מוט מנירוסטה, הוא עמיד ליותר זמן, אבל אם יש לך בלנדר מוט מפלסטיק, גם זה בסדר. אני מזכירה חשוב ודאי שיש לך בלנדר מוט נפרד המשמש רק להכנת סבון.

תבניות

כאשר מוזגים את הסבון הוא במצב נוזלי ומתקשה תוך כמה שעות.
ישנם סוגים רבים של תבניות בהם ניתן להשתמש, חלקם יקרים יותר כמו תבנית עץ או אקריליק. תוכלו להשתמש גם בתבניות סיליקון במגוון דוגמאות וגדלים ועד לתבניות זולות כמו גלילים של פרינגלס או קרטוני חלב.

התבניות האהובות עלי לשימוש הן תבניות אקריליק. הסבון שנוצר הוא אחיד, חלק וקל מאוד לשלוף את הסבון מתוך התבנית. ניתן לבחור ולרכוש תבנית כזו בחנות שלי.

תבניות

כל תבנית שיש לך בבית מסיליקון ניתנת להתאמה להכנת סבון. אני אוהבת את תבנית הסיליקון היפהפייה הזו בצורת לבבות. מצד שני תבנית ארוכה בצורת המלבן היא המועדפת עליי לייצור סבון קלאסי מכיוון שהוא הופך את הסבון למדויק וקל לחיתוך לפי כמות.

עוד על תבניות

כדאי לבחור תבנית שמתפרקת כדי שהסבון ישתחרר בקלות. חלק מהתבניות מיועדות רק להכנת סבונים. כמו התבנית הזו, עשויה אקריליק: היא מתפרקת ושקופה.

בעזרת התבנית הזאת ניתן לייצר סבון מאוד מדויק, היא מאוד נוחה לעבודה, קל מאוד לנקות את הסבון מהתבנית ולשטוף את התבנית עצמה לאחר השימוש.

אם את רוצות להתחיל את יכולה להשתמש בתבנית סיליקון. אלו המקובלות לשימוש ביתי.

אם את מתכננת לעשות עיצובים מורכבים יותר, אני ממליצה לעבוד עם תבנית כיכר ארוכה מאקריליק או סיליקון.

תבנית זו נוחה מאוד לעבודה מכיוון שאנו מקבלים בלוק סבון הניתן לעיצוב וחיתוך.

באופן זה נוכל גם להתקדם ולערבב סוגים שונים של צבעים.

מיכלים וקערות לשקילה וערבוב

ממליצה להשתמש בקערות נירוסטה,כוס מדידה גדולה מזכוכית או פלסטיק, עמיד לחום. לכמות גדולה של סבון ניתן להשתמש בכד פלסטיק גבוה.
לערבוב המים והסודה הקאוסטית רצוי להשתמש בכד מנירוסטה.

קערות

להמסת החמאות וערבוב הסבון עדיף לעבוד עם קערות נירוסטה או זכוכית חסינת חום.

*לעולם אל תשתמשו בקערות אלומיניום, אלומיניום יוצר ראקציה לא רצויה של חום עם סודה קאוסטית


 ** נתרן הידרוקסיד (סודה קאוסטית) יוצרת תגובה כימית עם אלומיניום. במגע ביניהם נוצר גז מימן, כדאי לוודא כי המתכת בה משתמשים היא נירוסטה בלבד.

קרחום

מטרת הקרחום היא לזרז את קרור המים והסודה בכך שנניח אותם באמבט מים קרים.

סיר

הסיר משמש כאמבט מים חמים להמסת השמנים.

מדחום

רצוי למדוד עם מדחום דיגיטלי שמודד ממרחק או כל מדחום אחר המותאם לטמפרטורות גבוהות.

בהכנת הסבון יש צורך לוודא כי ערבוב השמנים והמים נעשה בטמפרטורה אחידה של פחות מ38 מעלות, לכן יש צורך למדוד חום לשמנים ולמים שעורבבו יחד עם הסודה הקאוסטית.

בטיחות

מסיכה

חובה להשתמש במסכת אבק מגומי שאוטמת היטב את הפנים בזמן ערבוב הסודה עם המים. זאת, בכדי למנוע נשימה של האדים שמשתחררים בזמן הערבוב.

משקפי מגן

ציוד בטיחות אחר שנזדקק לצורך פעולת הערבוב הם משקפי מגן וכפפות. הקפידו לא לגעת בתערובת הסבון, במיוחד ללא כפפות.

כפפות

חשוב שהכפפות יהיו אטומות ומותאמות לגודל היד שלכם. שימו לב לא לגעת עם הידיים בזמן העבודה עם הסבון, חשוב להשתמש בכפפות גם בזמן ניקוי הכלים לאחר סיום ההכנה.

בשלב זה אני ממליצה גם להצטייד בחומרים הנדרשים שיעור יש גם את רשימת המרכיבים הנדרשים למתכון. לפני שאתם ממשיכים לקרוא וללמוד אני ממליצה שכבר תזמינו ותארגנו לכם את החומרים הנדרשים למתכונים שאותם אתם רוצים להכין.

מאמרים נוספים בקטגוריה

1 2 3 5
התכנית להכנת מוצרים טבעיים 

השאירי פרטים ליצירת קשר

רוצה כבר להתחיל להשתמש במוצרים טבעיים כל מה שצריך זה להשאיר פרטים, אני אצור איתך קשר בהקדם. 
הקורס להכנת מוצרים טבעיים
chevron-downarrow-up linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram