skip link
דלג על התפריט

המתכונים של שרונה לשמפו טבעי

לכל אחת שיער שונה, לכן הרכבתי את המתכונים והשיעורים כך שיתאימו לסוג השיער שלך. תוכלי לקרוא בתחילת כל תרגיל מה המאפיין של סוג השיער ובכך לבחור את המתכון המתאים לך.

אני מאמינה ששיער הראש הוא אחד מסימני ההיכר שלנו וברגע שהשיער מטופח וחיוני זה מקרין על המצב רוח והמראה שלנו. במהלך השנים חיפשתי שמפו טבעי שיהיה מותאם לשיער שלי ולא יכיל כימיקלים או חומרים מזיקים שיחדרו לי לגוף ויגרמו לנזק. אחרי חיפושים ונסיונות, מצאתי את מה שחיפשתי, השמפו המוצק הטבעי. לשמפו המוצק אפשר להכניס מרכיבים איכותיים וליצור מתכונים מותאמים לסוגי השיער השונים. המתכונים שלי טובים לשיער רגיל, שיער שמנוני, לקרקפת מגורה ולשיער יבש. כל מתכון בסטודיו שלי עבר גלגולים רבים, למידה ומחקר. אני משתמשת רק בחומרים איכותיים הכרחיים שתורמים לבריאות השיער. יש המון חומרי גלם בעולם וחשוב היה לי להשתמש רק בחומרים זמינים שניתן לרכוש בישראל.

למה להכין שמפו בעצמך

מי שמכירה אותי יודעת שאני מתמקדת בעיקר בהדרכה ופחות במכירה של הסבונים והמוצרים הטבעיים שלי. לדעתי חשוב שגם את תכיני את המוצרים בעצמך משלוש סיבות עיקריות:

  • חסכון אמיתי. מוצרים איכותיים הם יקרים יותר ואם תתחילי לייצר בעצמך אז ההפרש במחיר הוא משמעותי מאוד.
  • התאמה אישית מוחלטת. לאחר כמה הכנות את כבר תדעי איזה ריחות את אוהבת ואיזה מרכיבים גורמים לך להרגיש טוב כי את מכירה הכי טוב את עצמך.
  • שפע. שאת מכינה בעצמך הבית שלך פשוט יתמלא במוצרים טבעיים ואף פעם לא יגמר לך השמפו. רגע לפני המקלחת במקום שבו השמפו  המוצק יחכה לך, יכולים לחכות לך כמה סוגים של שמפו מוצק לשימוש לפי ההעדפה שלך באותו היו.

אלו המתכונים שאני מכינה לסוגי השיער שלך

שמפו מוצק מושלם לשיער רגיל -פשוט וטוב.

המתכון שאותו אנחנו הולכים להכין הוא מתכון לשמפו מוצק לשיער רגיל מועשר באבקת סרפד. את השמפו הזה אנחנו נכין ממתכון שמכיל את כל החומרים שהשיער שלנו צריך. נשתמש בחומרים מנקים שעדינים לקרקפת, ובמרכך שישאיר את השיער נעים ורך. בנוסף, השמפו הזה עשיר באבקת סרפד שעשירה במינרלים להזנת השיער והקרקפת ושמנים אתריים מרגיעים ומאזנים מסוג לבנדר וגרניום.

למה בחרתי במרכיבים האלו?

בכל שמפו צריך ליצור מתכון מאוזן שמתאים לרוב סוגי השיער ומכיל אבקת סרפד מזינה. כבר לאחר השימוש הראשון תוכלי להרגיש את התחושה הנעימה של השיער שלך. בשימוש בשמפו שמכיל סרפד קיימים יתרונות רבים לשיער בריא, קרקפת וצמיחת שיער חיוני. שמפו שמכיל סרפד מנקה בעדינות, מאזן את הקרקפת ומותיר שיער נעים ורך.

עלי סרפד עמוסים בחומרים מזינים בערכים תזונתיים ויש להם המון יתרונות

ויטמינים: ויטמין A, C, K, E וכמה ויטמיני B 

מינרלים: סידן, מגנזיום, ברזל, אשלגן וסיליקה.

חלבון: כל חומצות האמינו החיוניות

סרפד שופע בנוגדי חמצון כמו ויטמין A, C קרוטנואידים, פלבנואידים ופוליפנולים. כל התרכובות הללו פועלים כמגן ומגנים על השיער מפני נזקים של רדיקלים חופשיים.

רדיקלים חופשיים הם אטומים מזיקים המיוצרים על ידי הגוף, מספרם יכול לעלות באופן משמעותי בגלל תזונה לא בריאה, רעלים סביבתיים והזדקנות.

הצמח שאנחנו נוטים להרתע ממנו בשל הרעלים הצורבים בו בעת המגע הוא למעשה אחד הצמחים הטובים ביותר לשיפור בריאות השיער שלנו.

שימוש בסרפד הוא אחד הטיפולים הוותיקים ביותר למאבק בנשירת שיער.

שמפו עם סרפד משפר את אספקת הדם לקרקפת ולזקיקי השיער, כך שהשורשים שלך מקבלים אספקה ​​טובה יותר של חומרים מזינים וחמצן.

שמפו סרפד מחזק את השיער

הסרפד עשיר בסיליקה ובברזל אשר מלבד עידוד צמיחת השיער פועל לשיפור בריאות השיער על ידי חיזוק זקיק השיער ובכך נמנע קצוות מפוצלים.

התכונות האנטי דלקתיות של הסרפד יחד עם שמנים אתריים שטובים לשיער, פועלים ביעילות כדי להעניק לחות לקרקפת ולהעלמת קשקשים.

תכונותיו האנטי דלקתיות והאנטיבקטריאליות מפחיתות גירוד וגירוי ושומרות על בריאות הקרקפת.

מי שמוצאת את שיערה חסר ברק, נוטה לשמנוניות ו/או נאלץ לחפוף את השיער לעתים קרובות כדי לשמור עליו נקי ומלא חיות, יכולה ליהנות משמפו סרפד שמוסיף ברק לשיער עמום.

שמפו מוצק לשיער רגיש

בשמפו לשיער רגיש אני משתמשת בפחות פעילי שטח על מנת למנוע ניקוי עודף ויובש בקרקפת. בנוסף אני מוסיפה שמנים אתריים אשר מועילים לטיפול בקשקשים.

האבקות במתכון מרגיעות ומאזנות את עור הקרקפת.

הרכיב העיקרי הינו – אבקת אמלה. האבקה עשויה מעלים טחונים של דומדמניות הודית. היא משמשת במשך מאות שנים לטיפול ברפואה האיורוודית, האבקה הוכיחה השפעות אנטי דלקתיות היא מחזקת ומסייעת בהארכת השיער, מפחיתה קשקשים ומאיטה את האפרת השיער.

האמלה היא מקור נהדר לנוגדי חמצון, מינרלים כמו ברזל ואבץ וויטמינים כמו קרוטנואידים וקומפלקס ויטמין B שמזינים באופן יסודי את הקרקפת.

המרכך מכיל הרבה חומרים מזינים, חמאות ומרככים שנשארים על השיער לאחר השטיפה.
לאחר השימוש, השיער רך, קל, מבריק וקל לסירוק כמובן ללא SLS, SLSA, PEG, פרבנים ריחות או צבעים סינתטיים. המרכך אידיאלי להזנת שיער, חיזוק שורשי השיער, עוזר במאבק בנשירת השיער ומתאים לכולם!

שמפו מוצק לשיער שומני

שיער שומני נוצר כאשר הקרקפת מייצרת שומנים טבעיים בכמויות גדולות מדי. בשמפו הזה אני משתמשת במרכיבים שמאזנים את רמת השומן שנוצרת ומשתמשת בכמויות מופחתות של חמאה ומרככים. השמפו לשיער שומני מכיל הרבה חומרים מנקים שמפחיתים את רמת השומן מהשיער ומהקרקפת, פחות חומרים שומניים ומרככים ובעיקר חומרים שמאזנים את רמת השומניות.

שימו לב, לעיתים הגוף מייצר עודף שומן בקרקפת שנותן תחושה של שיער שומני, כתוצאה מחפיפה תדירה מדי. אם גם את חופפת באופן תכוף ומורידה את הסבום הטבעי של הקרקפת, הגוף ייצר יותר שומן כדי לכפות על היובש שנוצר והתוצאה היא שיער שומני.

המרכיב שהוספתי למתכון הינו החינה – החינה מגבירה את צמיחת השיער, משפיעה ישירות על הקרקפת, ומסייעת בשיפור בריאות הזקיק. בנוסף, היא עוזרת להאט את נשירת השיער, מאזנת שומניות בשיער ורמת חומציות בקרקפת. חינה גם עוזרת להסיר עודפי שומן ולכלוך מהקרקפת, כולל קשקשים, שימוש קבוע יכול למנוע מהם לחזור.
לחינה יש תכונות אנטי-פטרייתיות ואנטי-מיקרוביאליות טבעיות הפועלות כדי לקרר ולהרגיע את הקרקפת, תוך הפחתה בגירוד בקרקפת. חינה הוא מרכיב נפוץ ואהוב לשימוש בשיעער בהודו, שימו לב לשיער השופע והבריא של הנשים ההודיות.

רכיב נוסף בשמפו הינו האנאטו – אבקה העשויה מהזרעים האדומים של עץ האנאטו, נעשה בה שימוש במשך מאות שנים לטיפוח השיער והעור. האבקה מכילה כמות גבוהה של ויטמינים A, D ובטא-קרוטן.

הכנת שמפו מוצק לשיער יבש.

שיער יבש הוא שיער שהשכבה שמגנה על הלחות בשיער ומפני מפגעים חיצוניים נפגעה ולכן השיער אינו מסוגל לשמר את הלחות הטבעית שלו,  הוא ישבר בקלות, והתוצאה היא קצוות מפוצלים ומגע מחוספס. אין אפשרות לשקם שיער יבש או פגום אבל כן  ניתן להוסיף לו חומרי הזנה, ריכוך ולחות מתאימים שיישארו על השיער לאחר החפיפה ויאפשרו לשיער מראה ומגע נעים.

בשמפו אני מוסיפה שמנים אתריים ואבקות שמתאימות לשיער יבש כמו למשל אבקת האינדיגו אשר נהדרת למניעת נשירת שיער וקשקשים (ולא הזכרנו את הצבע המשגע).

חומרים נוספים שבחרתי למתכון עבור שיער יבש:

אינדיגו

אבקת אינדיגו היא צבע המגיע מהעלים המרוסקים של צמח האינדיגו. לאבקת האינדיגו יש יתרונות רבים לבריאות ואיכות השיער

מונעת נשירת שיער

אבקת האינדיגו עובדת בצורה מדהימה עבור מי שסובלת מנשירת שיער, היא מחזקת את זקיקי השיער, מונעת נשירת שיער, מעודדת צמיחת שיער חדש ומגדילה את נפח השיער.

מונעת קשקשים

שימוש באבקת אינדיגו מסייעת להיפטר משומן עודף ולכלוך על הקרקפת. כמו כן, היא מונעת מהקרקפת להיות שמנונית, יבשה או קשקשית. שימוש קבוע באבקת אינדיגו יכולה לעזור למנוע יובש וגירודים מוגזמים בקרקפת ולהוריד את הסיכון לזיהומים פטרייתיים.

משפרת את איכות השיער

חשיפה קבועה למזהמים, חימום יתר או צביעה כימית קשה עלולה לגרום לשיער להיות יבש ושביר, אבקת האינדיגו תעזור לו  להיות קופצני, מבריק, קל לסירוק  ועבה יותר.

גואר גאם

אבקה המופקת מצמח הגואר שעשיר בסיבים, האבקה מכילה מרכיב שכאשר מורחים אותו על השיער, היא מצפה אותו בשכבה שקופה המעבה את קווצות השיער, שכבה זו מגנה על השיער מפני שבירה.
לגואר גאם יש גם תכונות שנותנות לשיער ברק והופכות אותו לנוח יותר.
תכונות נוספות של אבקת הגואר גאם:

אוטם את הלחות בשיער,פועל כמרכך וגורם לשיער להיות חלק ומבריק, מונע שבירה, מפחית קרזול בשיער, מגן על קווצות השיער מפני זיהום ומונע חשמל סטטי (נהדר לימי הקיץ המחשלמים).

בקורס שלי להכנת שמפו מוצק שהוא בעצם חלק חשוב מהתכנית המלאה להכנת מוצרים טבעיים אני מלמד אתכם איך להכין את ארבעת סוגי השמפו האלו

אתם מוזמנים לצפות פה מה יהיה לנו בקורס.

יחד עם המתכונים יש את כל המידע הדרוש להכנת שמפו מוצק שהוא 100% טבעי. תמצאי בקורס הסבר מפורט על החמאות, השמנים והאבקות המתאימות לסוגי השיער. נבצע העמקה של הידע התיאורטי כאשר הקורס מועבר באמצעות סרטונים ומידע נלווה בדגש על הדרכה פרקטית שתאפשר לך לתרגל וליישם את השיטה בקלות ובכייף. את מוזמנת לצפות בסילבוס הקורס ולהתרשם.

מאמרים נוספים בקטגוריה

התכנית להכנת מוצרים טבעיים 

השאירי פרטים ליצירת קשר

רוצה כבר להתחיל להשתמש במוצרים טבעיים כל מה שצריך זה להשאיר פרטים, אני אצור איתך קשר בהקדם. 
הקורס להכנת מוצרים טבעיים
chevron-downarrow-up linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram