skip link
דלג על התפריט

אני רוצה לספר לך על שמפו מעולה שאני מכינה כבר שנים, השמפו המוצק הטבעי שלי,  מוצר נהדר וגם ידידותי לסביבה. אני יוצרת אותו מחומרים איכותיים בלבד שלא כוללים פלסטיק חד פעמי או פסולת מזהמת. הכי חשוב, השמפו המוצק עם המתכון שלי הוא הכי טוב לשיער ולקרקפת שלך.

השמפו נועד לנקות את הקרקפת ואת שורשי השיער מחומרים שנצמדים אליו במהלך היום וגם להזין, לחזק ולבנות את השיער שלנו.

בין הגורמים שפוגעים בשיער שלנו אפשר למצוא את הפיח והלכלוך אבל גם את הסבום, שומן עודף שמופרש מהקרקפת.

מאוד חשוב לנקות את הקרקפת בעדינות מבלי להוסיף חומרים שעשויים לגרום לנזק בלתי הפיך.

לכן האידיאל הוא להשתמש בשמפו אשר מזין את שורשי השיער כדי לחזק אותם ולאפשר להם לצמוח באופן בריא ומלא.

מה זה שמפו מוצק?

מוצר מהפכני, מרוכז, מדויק, אשר מכיל את כל החומרים שהשיער שלך צריך. את יכולה להכניס המון מרכיבים שעושים טוב לשיער שלך ויעזרו לו לצמוח בריא ולהיראות נהדר. כל זאת ללא חומרים לא מוכרים או מזיקים. השמפו מכיל אבקות אירוודיות, שמנים אתריים, ויטמינים, מרככים, חומרים מנקים וגם מקציפים.

מדוע צריך להשתמש בשמפו ולא בסבון כאשר חופפים את השיער?

המונחים “סבון” ו”שמפו” אינם ניתנים להחלפה. הם מוצרים שונים לגמרי; אחד נוצר במיוחד כדי לנקות ולהזין את השיער, בעוד שרוב הסיכויים שהשני יהרוס לכם את השיער.

שמפו מוצק וסבון מוצק מחומרים טבעיים, הם שתי חלופות פופולריות לשמפו וסבון נוזליים תעשיתיים. שניהם עשויים מחומרים טבעיים ומהווים אופציה אקולוגית עבור אלה המעוניינים להפחית שימוש בפלסטיק ולהמנע מהזיהום הסביבתי שלהם.

סבון טבעי נהדר לניקוי העור, מכינים אותו מחמאות ושמנים, אשר מתחברים ביחד בעזרת סוג מסויים של מלח (סודה קאוסטית) ונוזל (בד”כ מים מזוקקים). כשחומרים אלו נמצאים ביחד בתנאים המתאימים הם הופכים בתהליך כימי, שנקרא ספוניפיקציה, לתרכובת חדשה שהיא הסבון.

הסבון מנקה את העור מבלי לייבש אותו ובגלל מעטפת החומצה של העור אשר היא מחזירה את העור לרמת ה-pH הטבעית שלו, אבל זה לא כך עם שיער.

מה שחשוב להבין שסבון הוא חומר שונה לגמרי משמפו, הוא מיוצר משמנים שעוברים תהליך סבוניפיקציה באמצעות סודה קאוסטית, ה PH של הסבון מאוד גבוה של 9-10, אין אפשרות להוריד את רמת ה PH של הסבון ולכן לא ניתן להתאים אותו לשיער. שימוש מתמשך בסבון טבעי לחפיפת השיער יגרמו לו לנזק בלתי הפיך.

את השמפו מכינים מחיבור של מגוון מרכיבים, העיקריים ביניהם הם פעילי שטח ממקור צמחי, פעילי השטח הם אלו שמנקים את השיער והקרקפת מלכלוך ושומן עודף.

בניגוד לעור הגוף, לשיער רמת pH של כ-4.5-5.5, שהיא נמוכה מרמת ה PH הגבוהה מאוד של הסבון.

שימוש בסבון על השיער שלנו משבש את איזון ה-pH של השיער ומשאירות אותו יבש, חסר ברק ומקורזל. לבסיסיות הסבון יש גם את היכולת להרוס את הקרטין של השיער, ולגרום לו להיות חלש ושביר.      

בנוסף הסבון והמינרלים במים, בעיקר במים קשים, יוצרים תגובה כימית, שיוצרת שכבה של ‘שיירי שומן סבון’. כשמשתמשים עם הסבון על העור השכבה הזו נשטפת, אבל בשימוש הסבון על השיער, מכיוון ששיירי סבון אינם מסיסים במים, נוצרת שכבה שומנית על השיער שלא נשטפת וגורמת לשיער להיראות מלוכלך ושומני.

מה היתרונות של שימוש בשמפו מוצק על השיער?

השמפו הוא מוצר שהרבה זמן רציתי להוסיף לארסנל המוצרים הטבעיים שלי ניסיתי המון סוגים שונים של שמפו נוזלי והיה חשוב לי שהשמפו שלי לא יכיל חומרים שיכולים להזיק לשיער SLS  משמרים וריחות סינטטיים רציתי להכניס מוצר טבעי מזין ושאני שולטת במרכיבים שלו חקרתי וגיליתי מוצר מדהים השמפו המוצק. היתרון שלו בגלל שהוא מוצק שאפשר להכניס הרבה חומרים מעולים שלא מתפרקים ומתערבבים באופן לא צפוי בנוזלים.

הפורמולה של השמפו מתאימה במדויק לשיער ולקרקפת, כל החומרים בשמפו הם חומרים עדינים בעלי PH מאוזנים שאינם מגרים את עור הקרקפת, או גורמים לנזק לשיער ולא פוגעים והורסים את השיער.

כשמכינים שמפו ניתן להתאים את השמפו לסוג השיער, על ידי שימוש בחומרים בעלי תכונות שונות, שמנים אתריים טיפוליים ושינוי היחסים בין הכמויות של המרכיבים.

אם את מחפשת אפשרות ידידותית לסביבה ובת קיימא לשגרת טיפוח השיער שלך, שמפו מוצק הוא בחירה מצוינת.

השמפו המוצק חסכוני ומספיק למספר רב מאוד של חפיפות.

הוא מוצר אקולוגי מאחר והוא לא נשמר בבקבוק פלסטיק.

השמפו קל לאחסון ונשיאה ויחסוך לכם משקל ומקום בנסיעות.

איך להשתמש בשמפו המוצק?

הרטיבו היטב  את השיער בעת המקלחת וצרו קצף בעזרת שפשוף השמפו על השיער. את הקצף שנוצר יש למרוח מהקרקפת עד לקצה השערות ולשטוף היטב.

לאחר שסיימתן לחפוף תניחו את השמפו על סבונייה מאווררת שמאפשרת ניקוז לנוזלים העודפים.

השמפו קל לאחסון ונשיאה ויחסוך לך משקל ומקום בנסיעות. השמפו מורכב בעיקר מחומרי ניקוי צמחיים שמנקים את השיער בעדינות ושאינם מגרים את עור הקרקפת, או גורמים נזק לשיער .

אנחנו נוסיף לשמפו מגוון חומרים כמו ויטמינים, אבקות אירוודיות, שמנים אתריים, חמאות ושמנים שיזינו את הקרקפת וזקיקי השיער ויעודדו צמיחת שיער בריא ומלא.

השמפו המוצק חסכוני ומספיק למספר רב מאוד של חפיפות והוא גם מוצר אקולוגי מאחר והוא לא נשמר בבקבוק פלסטיק (תגידי שלום לבקבוקי הפלסטיק!).

לאפיין את השיער שלך – היתרון הגדול של השמפו המוצק

שמפו מוצק מיועד במיוחד לשיער, מכיל מרכיבים מזינים ומעניקים לחות לשיער. הוא מורכב בעיקר מחומרי ניקוי צמחיים שמנקים את השיער בעדינות ושאינם מגרים את עור הקרקפת, או גורמים נזק לשיער.

בכל אחד מסוגי השמפו נוסיף גם מרכך שנשאר על השיער לאחר השטיפה מצפה אותו בשכבת הגנה, מעניק לו ברק, גמישות ומאפשר סירוק קל. ניתן להתאים את השמפו לסוג השיער שלך בעזרת שימוש בשמנים אתריים טיפוליים ושינוי היחסים בין כמויות המרכיבים השונים בשמפו. לכל אחת יש שיער שונה ולכן אני מכינה ארבע סוגים שונים של שמפו

שמפו מוצק לשיער יבש

שיער יבש הוא שיער שהשכבה שמגנה על הלחות בשיער ומפני מפגעים חיצוניים נפגעה ולכן השיער אינו מסוגל לשמר את הלחות הטבעית שלו,  הוא ישבר בקלות, בעל קצוות מפוצלים ומגע מחוספס. אין אפשרות לשקם שיער יבש או פגום אבל כן  ניתן להוסיף לו  חומרי הזנה, ריכוך ולחות מתאימים שיישארו על השיער לאחר החפיפה ויאפשר לשיער מראה ומגע נעים. בקורס תמצאי מתכון עשיר בחמאות ושמנים מזינים וחומרים ששומרים על לחות השיער עם אבקות ושמנים אתריים מתאימים.השמפו הזה גם נהדר לתקופות הקיץ כאשר השמש חזקה ומייבשת את השיער.

שמפו מוצק לשיער שומני

שיער שומני נוצר כאשר הקרקפת מייצרת שומנים טבעיים בכמויות גדולות מדי.יצרתי עבורך  מתכון אשר מכיל הרבה חומרים מנקים שמפחיתים את רמת השומן מהשיער ומהקרקפת, פחות חומרים שומניים ומרככים וחומרים שמאזנים את רמת השומניות. בחרתי במרכיב שמגביר את צמיחת השיער ומסייע בשיפור בריאות זקיק השערה. בנוסף  נשתמש באבקה שהזרעים שלה בעלות תכונות חיטוי, הרגעה ובכך היא מגנה על הקרקפת מגורמים חיצוניים ומעכבת תהליכי הזדקנות.

שמפו מוצק לקרקפת מגורה

בהכנת שמפו לקרקפת מגורה נשתמש בפחות פעילי שטח שלא יגרמו לניקוי יתר ויובש בקרקפת. נוסיף שמנים אתריים שמועילים ומטפלים בקשקשים. נשתמש באבקות שמרגיעות ומאזנות את עור הקרקפת. נשתמש באבקה המשמשת במשך מאות שנים לטיפול ברפואה האיורוודית. האבקה הוכיחה השפעות אנטי דלקתיות היא מחזקת ומסייעת בהארכת השיער, מפחיתה קשקשים ומאיטה את האפרת השיער.השמפו נהדר למי שסובלת מגרד מתמשך בקרקפת.

שמפו מוצק לשיער רגיל

את השמפו הזה אנחנו נכין ממתכון שמכיל את כל החומרים שהשיער שלנו צריך. נשתמש בחומרים מנקים שעדינים לקרקפת, ובמרכך שישאיר את השיער נעים ורך. בנוסף, השמפו הזה יהיה עשיר באבקה עשירה במינרלים להזנת השיער והקרקפת ושמנים אתריים מרגיעים ומאזנים של לבנדר וגרניום. כבר לאחר השימוש הראשון בשמפו תוכלי להרגיש את התחושה הנעימה של השיער שלך.

מאמרים נוספים בקטגוריה

התכנית להכנת מוצרים טבעיים 

השאירי פרטים ליצירת קשר

רוצה כבר להתחיל להשתמש במוצרים טבעיים כל מה שצריך זה להשאיר פרטים, אני אצור איתך קשר בהקדם. 
הקורס להכנת מוצרים טבעיים
chevron-downarrow-up linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram